22. 10. Tentokrát neproběhla jen ranní káva, ale i ranní sprcha. Pozemek na Bezkempu, kde jsme byli totiž nabízel i takovéto služby. Paráda. A za chvíli vyrážíme opět do Brna, tentokrát na výstaviště na veletrh karavanů.
Výstava karavanů byla opravdu skvělá, dokonce jsme objevili novou značku švédských karavanů KABE, a to byl opravdový byt na kolech.

Přesvědčili jsme se na vlastní kůži, že obytné vozy jsou super na cestování, ale pro naše potřeby je karavanový přívěs mnohem lepší. Více místa a možnost vytvořit si základnu pro výlety autem do okolí je pro nás prostě priorita. V tomhle nás obytné vozy vůbec nepřesvědčily.
Po příjezdu zpět do Moravského Krumlova a malé relaxaci, vyrážíme pěšky do centra Moravského Krumlova. Objevili jsme zámek, zjistili, že to na skále nad městem je jen kaplička sv. Floriana a k zámku nepatří, objevili jsme výbornou restauraci na náměstí U Matěje a pomalu se vrátili zpět s tím, že Slovanskou epopej si nenecháme ujít. Po příchodu na pozemek se seznamujeme s majitelem, mimochodem také karavanistou (a před tím na lodi). Perfektní chlap. Poradil nám, ať na Slovanskou epopej prostě jdeme, i když bylo, alespoň podle internetu) vyprodáno. Běžte, nějaké místo se vždycky najde. A našlo. Inu, jak se říká, dobrá rada nad zlato. Ještě jednou děkujeme.

23. 10. Moravský Krumlov je malé město, ale tady opravdu je kam jít. Jak už bylo napsáno, jako první jsme se vydali na procházku kolem místního rybníka ve Vrabčím hájku, mimochodem krásný ranní podzimní relax, a pak na zámek shlédnout Slovanskou epopej. Úžasné životní dílo Alfonse Muchy. Něco tak nádherného se vážně jen tak nevidí. Obrazy vypovídající o nás, o tom, kdo jsme a odkud přicházíme, historie v obrazech od příchodu Slovanů, přes Přemysla Otakara ll až po Jana Ámose Komenského. Tohle by se mělo učit povinně jako základní učivo z našich dějin.
Slečna průvodkyně nám prozradila, že bulharský konzulární zastupitel chtěl jeden z obrazů, konkrétně obraz CAR SIMEON I. BULHARSKÝ s podtitulem Jitřenka slovanského písemnictví, koupit za obrovskou cenu. Dokonce nabízel výměnou i kus území u moře v Bulharsku. Takovou cenu má tento obraz. Obrazy ale zůstaly pospolu, tak jak to Alfons Mucha chtěl, protože jedině tak tvoří ucelené dílo.
Po Slovanské epopeji odjíždíme plni dojmů na pauzičku a na oběd do karavánku a odpoledne jsme vyjeli ke kapličce sv. Floriana, tyčící se na skále nad městem. Kaplička sice byla nepřístupná, ale výhled na Moravský Krumlov byl fantastický. Po kapličce následoval ještě místní pivovar a žitná 13 a jedno malé polotmavé, byla fantastická piva.